1. Om BABYLOVE NO
Selskapet har sitt hovedkontor i Vällingby. Selskapets postadresse er BOX 995, 16250 VÄLLINGBY
Hvis du vil komme i kontakt med oss, send en e-post til [email protected], så kontakter vi deg innen kort tid.
2. Bestilling
Når du har fullført bestillingen, får du en ordrebekreftelse på e-post. I bekreftelsen finner du all informasjon om produktene, pris, fakturerings- og leveringsadresse.
Hvis det er en feil i ordrebekreftelsen, ber vi deg kontakte oss umiddelbart via e-post til info@babylove.no
3. Leveringstider
Vår normale leveringstid er 1-5 virkedager. Gjelder ikke bestillingsvarer. NB! Bestillinger som legges inn i helgene, sendes tidligst påfølgende mandag
Hvis det oppstår forsinkelser i leveringen (uten at vi har varslet om lengre leveringstid), kan du kontakte oss på e-post: info@babylove.no
4. Priser
Alle priser i butikken er oppgitt i NOK og alle priser inkluderer 25 % merverdiavgift.
Vi tar forbehold for prisendringer som skyldes prisendringer fra leverandøren, trykkfeil i prislisten og unøyaktigheter i prisene på grunn av feilaktig informasjon og forbeholder oss retten til å justere prisen.
5. Angrerett
Ved kjøp av varer på nettstedet har du som kunde en lovbestemt 14 dagers angrerett som gjelder fra det tidspunktet du har mottatt et produkt som du har bestilt.
5.1 Når du benytter deg av angreretten:
Du må gi oss beskjed om at du vil benytte deg av angreretten. Meldingen skal sendes til oss på [email protected]. I meldingen må du tydelig oppgi navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer og hvilke varer som returneres.
Du skal returnere varene til oss umiddelbart og senest innen de lovbestemte 14 dagene etter at du har gitt oss melding om angreretten.
Du er ansvarlig for returfrakt, levering og produktenes tilstand ved retur, så produktene skal sendes godt emballert og i originalemballasjen. Kostnaden for returfrakt er 99 NOK* (*gjelder ikke store produkter og produkter med hjemlevering, som leketelt, saccosekker, myke pytter, madrasser, sovepytter eller møbler, der kostnaden vil være høyere).
Vi forbeholder oss retten til å trekke fra refusjonsbeløpet et beløp som tilsvarer verdireduksjonen i forhold til produktets opprinnelige verdi dersom produktet er brukt eller skadet.
5.2 Angreretten gjelder ikke for:
Produkter som er forseglet av helsemessige eller hygieniske årsaker og hvor forseglingen er brutt av deg.
Produkter som har karakter av et forseglet lyd- eller videoopptak og hvor forseglingen er brutt av deg.
Spesialproduserte varer som er skreddersydd spesielt for deg eller har et tydelig personlig preg i henhold til dine ønsker eller tilpassede dimensjoner som ikke er tilgjengelige på lager (f.eks. senger, madrasser, ballhav, tapeter, senger, navngitt kanindukke, navngitt vegghylle, bokstavlamper, bokstavputer, kaninmøbler, kameleonmøbler, hussenger eller ethvert produkt som inneholder spesialbestilte dimensjoner, farger eller tilpasninger).
Tjenester som er fullført og der du uttrykkelig har avtalt at tjenesten starter uten angrerett.
Varer som raskt kan forringes, for eksempel matvarer.
Enkeltutgaver av aviser eller magasiner
Allerede monterte varer
Du kan lese mer om den lovbestemte angreretten her.
5.3 Uavhentede pakker
Husk at pakken din kun blir liggende på utleveringsstedet ditt i maksimalt 14 dager. Uutløste pakker returneres til babylove.no. For alle pakker som ikke blir utløst, forbeholder vi oss retten til å belaste kunden kostnader for returfrakt, ekspedisjonsgebyr og håndteringsgebyr. Håndteringsgebyret er for tiden 300 NOK.
Uavhentede pakker levert med hjemlevering belastes med en returfraktkostnad på 1200 NOK og et ekspedisjonsgebyr på 400 NOK.
6. Reklamasjoner og klager
Vi kontrollerer alle produkter før vi sender dem til deg. Hvis produktet likevel skulle være skadet eller feilsendt når det kommer frem, forplikter vi oss i henhold til gjeldende forbrukervernlovgivning til å utbedre mangelen kostnadsfritt.
Undersøk varene umiddelbart etter levering. Det er kundens ansvar å kontrollere at leveransen er korrekt ved levering. Hvis det oppdages skader, feil eller mangler, skal dette rapporteres til [email protected] umiddelbart. Hvis du mottar et feilaktig eller mangelfullt produkt, erstatter vi de skadede delene, reparerer eller bytter ut produktet. Hvis du ikke reklamerer innen én uke, anses du å ha akseptert leveransen.
Du må alltid kontakte oss for godkjenning før du returnerer et defekt produkt.
Det er viktig at du beholder emballasjen og originalemballasjen når du reklamerer, uansett om det er synlige skader på emballasjen eller ikke. Uten emballasje kan vi ikke garantere at vi tar imot reklamasjonen.
Ettersom barnas sikkerhet er vårt felles hovedfokus, bør forbrukere aldri montere eller bruke defekte varer før de har mottatt en godkjenning for dette. Vi ber deg derfor vente med montering/bruk av produktet til vi har hatt tid til å behandle saken din. Når produktet er montert, anses det som godkjent, og vi kan ikke ta imot reklamasjoner på skadde deler.
Reklamasjonen skal sendes umiddelbart etter at feilen er oppdaget. Synlige transportskader på en pakke meldes direkte til transportøren/agenten som noterer skaden på fraktbrevet ditt. Skader som ikke er notert av ombudet/sjåføren, vil ikke bli refundert. Informer post- eller distribusjonsagenten om at pakken er skadet, slik at skaden blir notert på fraktbrevet og registrert i transportørens system.
En reklamert vare kan ikke kasseres før vi har godkjent dette skriftlig. Hvis dette gjøres på eget initiativ, kan vi ikke garantere at reklamasjonen kan behandles eller godkjennes.
6.1 Hvordan er klageprosedyren?
Eventuelle feil og mangler skal alltid meldes til [email protected] der du oppgir navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer og en beskrivelse av feilen.
Det er viktig at du beholder emballasjen og originalemballasjen når du reklamerer, uansett om emballasjen har synlige skader eller ikke. Uten emballasje kan vi ikke garantere at vi tar reklamasjonen til følge.
Vi forbeholder oss retten til å avvise en reklamasjon hvis det viser seg at produktet ikke er defekt i henhold til gjeldende forbrukervernlovgivning. Ved reklamasjoner følger vi retningslinjene til Reklamasjonsnemnda, se arn.se.
7. Begrensning av ansvar
Vi påtar oss ikke noe ansvar for indirekte skader som kan oppstå på grunn av produktet.
Vi påtar oss intet ansvar for forsinkelser/mangler som skyldes forhold utenfor selskapets kontroll (Force Majeure). Slike omstendigheter kan for eksempel være arbeidskonflikt, brann, krig, myndighetsbeslutninger, redusert eller uteblitt leveranse fra leverandør.
Vi påtar oss heller ikke noe ansvar for eventuelle endringer i produkter/produktegenskaper som endres av den respektive leverandøren eller andre faktorer utenfor vår kontroll.
8. Produktinformasjon
Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil på denne nettsiden og i det endelige salget av produktene. Vi garanterer ikke at bildene gjengir produktenes nøyaktige utseende, da det kan forekomme visse fargeforskjeller avhengig av skjerm, bildekvalitet og oppløsning. Vi gjør alltid vårt beste for å gjengi produktene så nøyaktig som mulig.
9. Informasjon om informasjonskapsler
I henhold til e-informasjonsloven skal besøkende på et nettsted informeres om bruk av informasjonskapsler av personvernhensyn. Informasjonen i informasjonskapselen kan brukes til å spore brukerens surfe-atferd. En informasjonskapsel er en liten tekstfil som nettstedet du besøker, ber om å få lagre på datamaskinen din for å gi tilgang til ulike funksjoner. Du kan stille inn nettleseren din slik at den automatisk avviser informasjonskapsler. Du finner mer informasjon på Post- och telestyrelsens nettsted.
10. Personopplysninger
Ved å handle hos BABYLOVE NO godkjenner du vår personvernpolicy og vår behandling av dine personopplysninger. Vi beskytter personvernet ditt og samler ikke inn mer informasjon enn det som er nødvendig for å behandle bestillingen din. Vi selger eller videreformidler aldri opplysningene dine til tredjeparter uten rettslig grunnlag.
BABYLOVE NO er ansvarlig for behandlingen av personopplysninger som du har gitt oss som kunde. Personopplysningene dine behandles av oss for å kunne håndtere bestillingen din og i tilfeller der du har bedt om nyhetsbrev eller kampanjetilbud - for å kunne tilpasse markedsføringen til dine individuelle behov.
Informasjonen nedenfor er et sammendrag av hvordan vi lagrer og behandler opplysningene dine i henhold til personvernforordningen (GDPR).
10.1 Hva er personopplysninger?
Personopplysninger er all informasjon som direkte eller indirekte kan knyttes til en fysisk person.
10.2 Hvilke opplysninger lagrer vi?
For å kunne håndtere bestillingen din og svare på spørsmål knyttet til bestillingen din (kundeservice), lagrer vi for- og etternavn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, IP-adresse og kjøpshistorikk.
Opplysningene dine lagres så lenge vi har et rettslig grunnlag for å behandle dem, for eksempel for å oppfylle avtalen mellom oss eller for å oppfylle en rettslig forpliktelse i henhold til for eksempel bokføringsloven.
10.3 Rettslig grunnlag
I forbindelse med et kjøp behandles personopplysningene dine for å oppfylle avtalen med deg.
Markedsføring, kampanjer og lignende utsendelser skjer med ditt samtykke.
10.4 Hvilke opplysninger deles og til hvilket formål?
10.4.1 Betalingsleverandør
Når du foretar et kjøp, deles informasjon med betalingsleverandøren vår. Det som lagres er fornavn, etternavn, adresse, e-postadresse og telefonnummer. Hvis du velger å betale med faktura, lagres også personnummer hos betalingsleverandøren. Opplysningene lagres for å kunne gjennomføre kjøpet og for å beskytte partene mot svindel. Betalingsleverandørene (betalingstjenestene) vi bruker er: Klarna, Swish, PayPal checkout.
10.4.2 Fraktselskaper
For å kunne levere bestillingene dine og oppfylle avtalen vår, må vi dele spesifikk informasjon med fraktselskapet. Det som deles med fraktselskapet, er fornavn, etternavn og leveringsadresse. E-postadresse og/eller mobiltelefonnummer kan også deles med fraktselskapet for varslingsformål. Fraktselskapene vi samarbeider med er: DHL, Db Schenker, Posten, UPS, TNT.
10.4.3 Nyhetsbrev
Hvis du har valgt å abonnere på nyhetsbrevet vårt, deles fornavn, etternavn og e-postadresse med leverandøren av nyhetsbrevet. Dette er for å holde deg oppdatert med informasjon og tilbud i markedsføringsøyemed. Vi bruker GetANewsleter til å sende ut nyhetsbrev.
10.4.4 Regnskapsbyrå
Personopplysninger som oppgis ved bestilling, deles med vårt regnskapsbyrå for å kunne utføre korrekt regnskapsføring. Dette omfatter ikke de som betaler via Klarna.
10.4.5 Heatmap Hotjar
For å utvikle nettbutikken vår bruker vi et såkalt "heatmap" som viser hvordan besøkende på nettstedet vårt beveger seg mellom ulike kategorier. Dette er basert på den besøkendes IP-adresse og har som mål å forbedre brukeropplevelsen.
10.4.6 Produsenter
Vi deler navn, adresse, telefonnummer og e-post med enkelte produkter som sendes direkte fra produsenten til sluttkunden vår. Dette er for å få produktet og motta varsler fra fraktselskaper når produktet er på vei.
10.5 Rett til innsyn
Du har rett til å få utdrag av alle opplysninger vi har om deg. Utdrag leveres elektronisk i et lesbart format.
10.6 Rett til retting
Du har rett til å be oss om å oppdatere unøyaktige opplysninger eller komplettere opplysninger som er ufullstendige.
10.7 Rett til å bli glemt
Du kan når som helst be om at opplysningene dine slettes. Det finnes noen få unntak fra retten til sletting, for eksempel hvis opplysningene må oppbevares for at vi skal kunne oppfylle en rettslig forpliktelse (f.eks. i henhold til regnskapsloven).
10.8 Ansvarlig for databeskyttelse
BABYLOVE NO er ansvarlig for lagring og behandling av personopplysninger i nettbutikken og sørger for at reglene overholdes.
10.9 Hvordan vi beskytter personopplysningene dine
Vi bruker bransjestandarder som SSL/TLS og enveis hash-algoritmer for å lagre, behandle og kommunisere sensitiv informasjon som personopplysninger og passord på en sikker måte. Vi bruker en svensk plattform, Quickbutik, som drives av Quickbutik AB i Helsingborg.
11. Endringer i de generelle vilkårene
Vi forbeholder oss retten til når som helst å gjøre endringer i vilkårene. Endringer i vilkårene vil bli publisert online på nettstedet. De endrede vilkårene anses som akseptert i forbindelse med bestillinger eller besøk på nettstedet.
12. Tvist og lovvalg
Hvis en tvist ikke kan løses i samråd med selskapets kundeservice og kunden, kan du som kunde henvende deg til den generelle klagenemnda, se arn.se. For personer som er bosatt i et annet EU-land enn Sverige, kan klager sendes inn online via EU-kommisjonens plattform for mekling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr.
Ved en eventuell tvist følger vi avgjørelsen fra ARN eller en tilsvarende tvisteløsningsorganisasjon. Tvister om tolkningen eller anvendelsen av disse generelle vilkårene skal tolkes i henhold til svensk lov.
Personopplysninger
Ved å handle hos BABYLOVE NO godkjenner du vår personvernpolicy og vår behandling av dine personopplysninger. Vi beskytter personvernet ditt og samler ikke inn mer informasjon enn det som er nødvendig for å behandle bestillingen din. Vi selger eller videreformidler aldri opplysningene dine til tredjeparter uten rettslig grunnlag.
BABYLOVE NO er ansvarlig for behandlingen av personopplysninger som du har gitt oss som kunde. Personopplysningene dine behandles av oss for å kunne håndtere bestillingen din og i tilfeller der du har bedt om nyhetsbrev eller kampanjetilbud - for å kunne tilpasse markedsføringen til dine individuelle behov.
Informasjonen nedenfor er et sammendrag av hvordan vi lagrer og behandler opplysningene dine i henhold til personvernforordningen (GDPR).
10.1 Hva er personopplysninger?
Personopplysninger er all informasjon som direkte eller indirekte kan knyttes til en fysisk person.
10.2 Hvilke opplysninger lagrer vi?
For å kunne håndtere bestillingen din og svare på spørsmål knyttet til bestillingen din (kundeservice), lagrer vi for- og etternavn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, IP-adresse og kjøpshistorikk.
Opplysningene dine lagres så lenge vi har et rettslig grunnlag for å behandle dem, for eksempel for å oppfylle avtalen mellom oss eller for å oppfylle en rettslig forpliktelse i henhold til for eksempel bokføringsloven.
10.3 Rettslig grunnlag
I forbindelse med et kjøp behandles personopplysningene dine for å oppfylle avtalen med deg.
Markedsføring, kampanjer og lignende utsendelser skjer med ditt samtykke.
10.4 Hvilke opplysninger deles og til hvilket formål?
10.4.1 Betalingsleverandør
Når du foretar et kjøp, deles informasjon med betalingsleverandøren vår. Det som lagres er fornavn, etternavn, adresse, e-postadresse og telefonnummer. Hvis du velger å betale med faktura, lagres også personnummer hos betalingsleverandøren. Opplysningene lagres for å kunne gjennomføre kjøpet og for å beskytte partene mot svindel. Betalingsleverandørene (betalingstjenestene) vi bruker er: Klarna, Swish, PayPal checkout.
10.4.2 Fraktselskaper
For å kunne levere bestillingene dine og oppfylle avtalen vår, må vi dele spesifikk informasjon med fraktselskapet. Det som deles med fraktselskapet, er fornavn, etternavn og leveringsadresse. E-postadresse og/eller mobiltelefonnummer kan også deles med fraktselskapet for varslingsformål. Fraktselskapene vi samarbeider med er: DHL, Db Schenker, Posten, UPS, TNT.
10.4.3 Nyhetsbrev
Hvis du har valgt å abonnere på nyhetsbrevet vårt, deles fornavn, etternavn og e-postadresse med leverandøren av nyhetsbrevet. Dette er for å holde deg oppdatert med informasjon og tilbud i markedsføringsøyemed. Vi bruker GetANewsleter til å sende ut nyhetsbrev.
10.4.4 Regnskapsbyrå
Personopplysninger som oppgis ved bestilling, deles med vårt regnskapsbyrå for å kunne utføre korrekt regnskapsføring. Dette omfatter ikke de som betaler via Klarna.
10.4.5 Heatmap Hotjar
For å utvikle nettbutikken vår bruker vi et såkalt "heatmap" som viser hvordan besøkende på nettstedet vårt beveger seg mellom ulike kategorier. Dette er basert på den besøkendes IP-adresse og har som mål å forbedre brukeropplevelsen.
10.4.6 Produsenter
Vi deler navn, adresse, telefonnummer og e-post med enkelte produkter som sendes direkte fra produsenten til sluttkunden vår. Dette er for å få produktet og motta varsler fra fraktselskaper når produktet er på vei.
10.5 Rett til innsyn
Du har rett til å få utdrag av alle opplysninger vi har om deg. Utdrag leveres elektronisk i et lesbart format.
10.6 Rett til retting
Du har rett til å be oss om å oppdatere unøyaktige opplysninger eller komplettere opplysninger som er ufullstendige.
10.7 Rett til å bli glemt
Du kan når som helst be om at opplysningene dine slettes. Det finnes noen få unntak fra retten til sletting, for eksempel hvis opplysningene må oppbevares for at vi skal kunne oppfylle en rettslig forpliktelse (f.eks. i henhold til regnskapsloven).
10.8 Ansvarlig for databeskyttelse
BABYLOVE NO er ansvarlig for lagring og behandling av personopplysninger i nettbutikken og sørger for at reglene overholdes.
10.9 Hvordan vi beskytter personopplysningene dine
Vi bruker bransjestandarder som SSL/TLS og enveis hash-algoritmer for å lagre, behandle og kommunisere sensitiv informasjon som personopplysninger og passord på en sikker måte. Vi bruker en svensk plattform, Quickbutik, som drives av Quickbutik AB i Helsingborg.